RTÜK haber sitelerini kapattı

Radyo Televizyon Üst Kurulu’na (RTÜK) lisans başvurusu yapmayan DW Türkçe ve Amerika’nın Sesi’nin erişimi RTÜK Başkanlığının istemi üzerine Ankara Sulh Ceza Hakimliğince engellendi.

İki haber sitesinin de erişime engellenmesinin ardından sitelerinin açılmadığı görüldü.

“TALİMATI RTÜK VERDİ”

Odatv’ye alınan kararı değerlendiren RTÜK’ün CHP’li üyesi İlhan Taşcı, “Lisans başvurusu yapmaları için bu kuruluşlara 72 saatlik süre verilmişti o sürenin sonunda bu yayın kuruluşları lisans başvurusu yapmayacaklarını ilan etmişlerdi aradan geçen iki ayın sonunda bugün RTÜK hukuk Müşavirliği RTÜK başkanın talimatı üzerine gerekli işlemleri hazırlıkları yapıp mahkemeye suç ceza hakimliğine başvurdu ve suç ceza hakimliği de bugün erişimin engellenmesi kararı verdi” açıklamasını yaptı.

“Genelde bu erişim engelleme kararları aşamalı olarak ulaşım kesilecektir bir 2 saat içerisinde muhtemelen hiç bir hat üzerinden Türkiye’den ulaşılamayacaktır” diyen İlhan Taşcı, karara şu ifadelerle tepki gösterdi:

“Bu karar verilen bu kadar basın özgürlüğüne vurulmuş bir darbedir şafağın sökmesinden öncekinsonn karanlık zamanları yaşıyoruz. tam anlamıyla bir istibdat dönemi yaşanıyor zaten yerel gazetede televizyonlara ağır baskılar uygulanırken biraz olsun Türkiye’deki çok sesliliği bir nebze olsun Türkiye ve dünyaya duyurmaya çalışan uluslararası yayın kuruluşları da bu kararla birlikte baskı altına alınamaya başlandı

Bu doğrudan doğruya halkın haber alma hakkına bir müdahaledir istenen sadece ve sadece iktidarın ve sarayın sesini duyulması onun dışındaki seslere kulak verilmemesi ve vatandaşlara bu seslerin duyulmaması hedefleniyor

Seçimler için geri sayım başlandığı bugünlerde fiili bir sansür susturma basını baskılama dönemine girildi

Elbette basın bu baskıları da aşacak alternatif yollar geliştirecektir.”